تاحالا به بعضی آرزو ها فکر کردید؟

آبجی کوچیکه گفت:زودی یه آرزو کن.

آبجی بزرگه چشماشو بست وآرزو کرد.

آبجی کوچیکه گفت:چپ یا راست؟

آبجی بزرگه گفت:م م م راست.

آبجی کوچیکه گفت درسته. درسته.آرزوت برآورده میشه. هورااااا

بعد دستشا دراز کرد واز زیر چشم چپ آبجی مژه را برداشت.

آبجی بزرگه گفت :توکه از زیر چشم چپ مژه را برداشتی!!!

آبجی کوچیکه چپ وراست را مرور کرد و گفت :اشکال نداره.

دستشو برداشت یه مژه دیگه از زیر چشم راست آبجی برداشت

دیدی؟ می خواد آرزوت برآورده بشه.

دیدی حاتا چی آرزو کردی.

آبجی بزرگه گفت:آرزو کردم دیگه مژه هام نریزه.بعدسه تایی زدن زیر خنده

آبجی کوچیکه.آبجی بزرگه .پرستار شیمی درمانی.

.

.

.

.

خدایا خودت شفاببخش به چنین اشخاصی که کم هم نیستند.

خاله شبنم


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 22:2 | نویسنده : javane |

 

چند بازی برای مرور

اکثر بازیها تکراری شده شاید این بازی کمکتون کرد.

نام بازی : مناظره

مربی دو نفر از کودکان کلاس ر انتخاب می­کنند. آن دو در برابر یکدیگر قرار می­گیرند . مربی نام سوره­ای را می­­گوید و از یکی از آن ها می­خواهد که آیه اول آن سوره را بخواند. به محض تمام شدن آیه اول کودک دیگر آیه دوم را   می­خواند. کودکی که در برابر او بوده نیز آیه سوم را می­خوَاند و به این ترتیب هر آیه که تمام شد آیه بعدی به وسیله کودک مقابل وی تلاوت  می­شود. اگر یکی از کودکان نتوانست ادامه بدهد به جای خود بر می­گردد و مربی کودک دیگری انتخاب می­کند تا بتواند با کودک دیگر مسابقه بدهد.

*توجه:

انتخاب سوره توسط مربی به ترتیب آیات و سپس به انتخاب خود کودکان می­تواند انجام شود.

این بازی برای کلاس روخوانی و روانخوانی هم مناسب است مشروط بر این که مربی تمرین هایش را به صورت کارت در بیاورد.

خاله شبنم


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 21:56 | نویسنده : javane |

الگوی شمادر زندگی کیست؟

بدون نگاه کردن به جوابها این تست را انجام دهید.

1-یک عدد از1-9انتخاب کنید.

2-آنرا درعدد3ضرب کنید

3-حاصل را بعلاوه 3کنید.

4-دوباره حاصل را در3ضرب کنید.

5-یک عدد دو رقمی یا سه رقمی بدست آورده اید.

6-ارقام عدد خود را با هم جمع کنید(مثلااگر عددتان 18 است 1را با8 جمع  کنید)

7-حالا به پایین صفحه نگاه کنید....

حالا باتوجه به عدد به دست آمده ولیست زیر ببینید الگوی شمادر زندگیتان کیست؟

1.انیشتن

2.سقراط

3.بوعلی سینا

4.گالیله

5.خیام

6.افلاطون

7.خواجه عبدالله انصاری

8.ملاصدرا

9خاله شبنم(نویسنده مطلب)

10.فردوسی

اینقدر عددهای مختلف را امتحان نکن.... باهاش کنار بیا عزیزم.....من الگوی زندگی تو هستم.


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 21:52 | نویسنده : javane |

ما در این مقاله درباره برخي از صيفي‌جات و سبزي‌ها شما را راهنمايي مي‌كنيم؛ اينكه چطور مي‌توانيم زمان بيشتري از آنها در خانه‌هايمان نگهداري كنيم.

پياز، سير، موسير از جمله‌ سبزي‌هايي هستند كه احتياج به نگهداري در يخچال ندارند و كافي‌ است آنها را در محيطي خنك، تاريك و خشك نگهداري كنيد. مي‌توانيد پيازهايتان را برعكس به‌صورتي كه ريشه‌شان به سمت بالا باشد نگهداري كنيد. زمان خريد پياز فراموش نكنيد كه پيازهايي سالم بخريد كه جوانه زده نباشند تا عمر بيشتري داشته باشند.

سيب‌زميني نيز احتياج به محيط يخچال ندارد و در محيطي خنك و دور از رطوبت تا چند هفته سالم مي‌ماند. مي‌توانيد روي سيب‌زميني‌ها را با پارچه مشكي بپوشانيد تا مانع رسيدن نور به آنها شود يا اينكه چند عدد سيب درختي بين سيب‌زميني‌ها بگذاريد تا تازه‌تر بمانند.

سبزي‌ خوردن‌هايتان را هربار به مقداري كه مي‌خواهيد مصرف كنيد بشوييد و بقيه آنها را نشسته در ظرف در بسته درون يخچال نگهداري كنيد اگر سبزي‌هاي شسته‌تان زياد آمد، آنها را كاملا خشك كنيد و بعد در ظرف در بسته يا درون كيسه پارچه‌اي در يخچال قرار دهيد. بهتر است تره‌ها را از سبزي‌هاي شسته شده ديگر جدا كنيد چون تره خيلي زود فاسد و باعث خرابي باقي سبزي‌ها مي‌شود.

بادمجان و كدو هم بهتر است نشسته در داخل ظرف دربسته نگهداري شوند تا ديرتر خراب شوند.

براي تازه نگه داشتن كاهوها تا چند هفته، آنها را داخل دستمال يا روزنامه بپيچيد و در ظرفي دردار داخل يخچال نگهداري كنيد و هربار موقع استفاده چند برگ آن را جدا كنيد و بشوييد، يادتان باشد با چاقو كاهوهايتان را قطعه‌قطعه نكنيد چون باعث قهوه‌اي شدن سرهاي كاهو مي‌شود. سبزيجاتي مثل كلم‌سفيد، گل كلم و بروكلي را نيز مانند كاهو نگهداري كنيد.

اگر مي‌خواهيد از قارچ‌هايتان در مدت زمان بيشتري استفاده كنيد، مي‌توانيد آنها را شسته و بعد از خشك شدن كامل در كيسه بريزيد يا چند قطره آبليمو به آنها اضافه و در فريزر نگهداري كنيد. آبليمو باعث مي‌شود قارچ‌ها سياه نشوند. اگر قرار است طي يكي‌دو روز قارچ‌ها را مصرف كنيد آنها را در پاكت كاغذي درون يخچال نگهداري كنيد.

اگر مي‌خواهيد هويج‌هايتان ماندگاري بيشتري داشته باشند ساقه سبزشان را تا زمان مصرف جدا نكنيد و بدون شستن آنها را در يخچال يا محل خنك و مرطوب نگهداري كنيد. اگر يخچالتان فضاي زيادي دارد، مي‌توانيد هويج‌ها را با موادي مثل شن نرم از هم جدا كنيد. اين كار باعث ديرتر خراب شدن آنها مي‌شود. براي مصرف طولاني‌تر، هويج‌ها را شسته و در كيسه سوراخ‌دار در فريزر نگهداري كنيد و تا 2 يا 3‌ماه از آنها استفاده كنيد.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:54 | نویسنده : javane |

علاقه پیامبر نسبت به کودکان

الخصوص امام حسن(ع) و امام حسین (ع)

 

شرکت دربازی کودکان نوعی احترام به شخصیت واهتمام به شغل آنها ست . پیامبر (ص) همواره با فرزندان خو یش و  حتی گاهی با کودکان اصحاب بازی می کرد ، چون بازی از نیاز های طبیعی کودک می با شد وبدون آ ن کودک رشد سا لم نخواهد داشت.کودکی که به بازی علاقه نداشته باشد اصولا بیمار محسوب میشود. همه ی انسانها اعم از بزرگ وکوچک ، حتی انبیا واولیای الهی در دوران کودکی تما یل به بازی داشته اند وکما بیش به بازی می پرداختند واین حاکی از آن ا ست که بازی ازنیازهای طبیعی انسان است ؛ گرچه این امربر همگان روشن است.اما مهم این است که والد ین وسر پرستان کودک باوجودآ گاهی به این نیاز ، ممکن است توجه کافی برای رفع این نیاز طبیعی نشان ندهند وازبر آوردن این امر مهم غافل بمانند.

پیشوان دین به این نیاز طبیعی کودکان توجه کافی داشته اند . آنها علاوه بر اینکه کودکان رادربازی دوران کودکی آزاد می گذاشتند ، خود نیز دربازی آنها شرکت نموده ازاین طریق هم بازی آنهارا رونق می بخشید ند وهم به شغل و کار کودکان که درواقع احترام به شخصیت آنها ا ست اهمیت می دادند.

توجه پیا مبر (ص) به بازی کودکان تنها اختصاص به امام حسن وامام حسین (ع) نداشت، بلکه با همه ی کودکان یکسان بود.

پیا مبر (ص) برای اقامه نماز عازم مسجد بود ، درراه مسجد باکودکانی بر خورد که به بازی مشغول بودند. کودکان همین که پیا مبر (ص) راد ید ند بسو ی او دویدند وبرگرد آن حضرت حلقه زدند وهریک می گفت:" کن جملی" ؛ شتر ما باش (تا بر دوش تو سوار شویم).کودکان که رفتار پیا مبر (ص) را با امام حسن وامام حسین (ع) این گونه دیده بودند ، انتظار داشتند که رسول خدا (ص) به آنها پا سخ مثبت دهد. حضرت هم انتظار آنها را برآورده سا خت. مردم برای اقامه نماز در مسجد ، منتظر آن حضرت بودند ، بلال را بسراغ آنحضرت فرستادند. همین که بلال درراه با این جریان مواجه شد ، عرض کرد: یا رسول الله مردم منتظرند .حضرت فرمود : برا ی من تنگ شدن وقت نما زبهتر از تنگ شدن دل این کودکان ا ست.

سپس فرمود: برو بخا نه ام اگرچیزی هست برای کودکان بیاور، بلا ل رفت تمام آن خانه را جستجو کرد تعداد گردو (جوز) یافت آنهارا نزدحضرت آورد، پیا مبر(ص) گردوهارا دردست گرفت وخطاب به کودکان فرمود:

" ا تبیعون جملکم بهذه الجوزات ؟"، آ یا شتر خودرا به این جوز ها می فروشید ؟ کودکان به این معامله رضا یت دادند وبا خوشحا لی پیا مبر (ص) را رها کردند. پیا مبر (ص) را هی مسجد شد وفرمود: خدا رحمت کند برا درم یوسف را که اورا به چند درهم فروختند ومرا به چند جوز.!


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:50 | نویسنده : javane |

کودکان بین 3 تا 7 سالگی هر 6 ماه یکبارو بعد هر 9 ماه یکبار  به سمت عدم تعادل و ناسازگاری می روند.

 سنین 3-4-5-5/6 سنین در تعادل و سنین 5/3-5/4سنین ناسازگاری بچه ها است.

بعضی ار ویژگیهای کودکان 3 تا 5 سال  را به صورت خلاصه - از سی دی های دکتر هولاکویی- اینجا می نویسم:

 

 

3 سالگی: کنجکاو، شاد و خوشحال و همیشه با خنده و قهقهه است.مسولیت بعضی کارها را قبول میکند.مثل: مرتب کردن رختخواب و یا کار در خانه. مایل به پرسیدن است.فرمان پدر را زودتر و راحت تر از مادر می پذیردو احساس شادی میکند ( به خصوص پسر ها) .اگر مهد اورا راضی نکند به حالت کودکی برمیگردد و شصت خوردن شروع میشود.

5/3 سالگی:  در خواب دچار کابوس میشود.پر انتظار و پر توقع میشود.گاهی بعضی از دستورات را انجام نمی دهد تا واکنش شما را ببیند و بتواند ثابت کند که شما مرا دوست نداریدکه یعنی من شما را دوست ندارم!در مهمانی مایل است افراد غریبه او را نبینند.گاهی گوشه گیر میشود. همیشه طلبکار است. نق میزند. غرغر میکند!

 

4 سالگی: حال خوب دارد. خلاق است.آمادگی رفتن به خانه دوست را دارد.نوعی مسابقه و رقابت را آغاز میکند.آمادگی محدودیت و کنترل را پیدا میکند.حریم و حد را می خواهد بداند.

 

5/3 سالگی:  در خواب دچار کابوس میشود.پر انتظار و پر توقع میشود.گاهی بعضی از دستورات را انجام نمی دهد تا واکنش شما را ببیند و بتواند ثابت کند که شما مرا دوست نداریدکه یعنی من شما را دوست ندارم!در مهمانی مایل است افراد غریبه او را نبینند.گاهی گوشه گیر میشود. همیشه طلبکار است. نق میزند. غرغر میکند!

 

4 سالگی: حال خوب دارد. خلاق است.آمادگی رفتن به خانه دوست را دارد.نوعی مسابقه و رقابت را آغاز میکند.آمادگی محدودیت و کنترل را پیدا میکند.حریم و حد را می خواهد بداند.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 ارديبهشت 1394برچسب:, | 14:47 | نویسنده : javane |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سه صفر هشتاد