نوگلان عزیزم رو ز پزشک مبارک

بچه ها  ی  گلم دکتر ها خیلی مهربونند

خانم سرخی


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 مرداد 1395برچسب:, | 16:1 | نویسنده : javane |

این توصیه هارا حتما بخوانید:
-رفتارهای اخلاقی رااز فرزندتان  بخواهید وکوتاه نیایید .والدینی که فرزندان با اخلاق بزرگ  می کنند ،بررفتارهای اخلاقی تاکید می کنند واز فرزندانشان توقع دارند مطابق ارزش های  اخلاقی  رفتار کنند.
-خانه بهترین مکان است تافرزندتان از طریق ازمون وخطابیاموزدچگونه بر وسوسه هایش پیروز شودودر شرایط پر تنش برخود مسلط باشد.
-فرزندتان باید بتواند تصمیم های اخلاقی بگیرد. به فرزندتان کمک کنید درباره ی نتایج عملش فکر کندسپس با او همراه شوید تصمیم های درست بگیرد.
-به رفتارهای بی احساس هشدار دهید .هر بارکه فرزندتان از روی نامهربانی رفتار کرد،بهاو هشدار بدهید.
به فرزندتان یاددهید محکم وقاطع باشد وقاطعانه باکسی که اورا آزار می دهد،برخوردکند.فرزندتان بایدیاد بگیرد رفتار نامناسب طرف مقابل رابه او گوشزد کندو قاطعانه در برابر اوبایستد.
-به فرزندتان راههای مقابله با بی انصافی و بی عدالتی  راآموزش دهید.
-قانون بگذارید که "متلک های تحقیر آمیز ممنوع"چراکه این حرف های توهین آمیزطرف مقابل را آزار میدهدوباعث ترویج تعصب ،نفرت ونابردباری می شود.
-معذرت بخواهیدو بگویید متاسف هستید.یکی از مهارتهای اخلاقی که از فرزندمان باید بخواهیم این است که در صورت اشتباه حتما عذر خواهی کند وخجالت نکشد.
                                                                                                                     

خانم باقری (خاله بهار)سطح یک


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:, | 9:33 | نویسنده : javane |


تقویت این هوش بهترین فرصت است که فرزندانمان رادر مسیر درست قرار دهیم تا آنان بتوانند علاوه بر درست فکرکردن ،درست هم عمل کنند ،البته قبل از هر کاری لازم است ابتدا ارزش ها هاو شایستگی های اخلاقی را به عنوان اولین قدم به آنان آموزش دهیم  برانجام آنهادهم ازسوی خود وهم فرزندانمان کوشاباشیم. 
هوش اخلاقی شامل هفت اصل اخلاقی است که به فرزندتان کمک می کند هنگام مواجهه بافشارهاوچالش های اخلاقی  درزندگی از آنها عبور کند.
همدلی:این نیک خویی به فرزندتان کمک می کند نسبت به نیازهاو احساس های دیگران ،حساس تر شودوبه اشخاص نیازمند کمک کند وبادیگران بامحبت رفتار کند .همچنین همدلی عاطفه اخلاقی نیرومندی است که فرزندتان را به انجام کارهای درست  تشویق می کند.
وجدان:هرگاه فرزندتان  از مسیر درست خارج شود،به کمک وجدان دچار احساس گناه می شود.داشتن وجدان به وی کمک می کند حتی در برابر وسوسه  زیاد،رفتار درستی داشته با شد.وجدان سنگ بنای رشدو پرورش صفات شایسته ای همچون صداقت ،مسئولیت و اصالت است.
خویشتن داری:این اصل مهم اخلاقی سبب می شود فرزندتان هوسهایش را مهار وپیش ازعمل فکر کند تارفتار سنجیده و درستی داشته باشد .به علاوه تقویت خویشتن داری به فرزندتان کمک می کند تا متکی به نفس شود ،زیرا می داند که می تئاند رفتارش را کنترل کند.
احترام:هنگامی که فرزند شما احترام رابه عنوان بخشی از زندگی روزانه اش در نظر می گیرد ،به حقوق واحساس دیگران توجه خواهد داشتوبرای خود نیز احترام بیشتری قائل خواهد بود.این صفت شایسته فرزندتان راراهنمایی می   کند بادیگران همانگونه رفتارکند که دوست دارد باخودش رفتار شود.
مهربانی:باپرورش مهربانی در فرزندتان وی یاد می گیرد خود خواهی کمتر و محبت بیشتری داشته باشد.فرزند با صفت مهربانی ،بیشتر به نیازهای دیگران فکر می کندو علاقه بیشتری به مردم نشان می دهد.
تحمل وبردباری:این اصل اخلاقی به فرزندتان کمک خواهد کرد با فهم ومهربانی با دیگران رفتار کند ودر برابر نفرت ،خشونت و تعصب بایستدوبرای اشخاص بر حسب شخصیتشان  احترام وارزش قائل شود.داشتن بردباری به آنان می آموزدبه دیگران احترام بگذارد وبرایشان ارزش قائل  شود.
انصاف:فرزندتان راراهنمایی می کند بادیگران باعدالت رفتار کند وبی تعصب و عادلانه برخورد نکند.فرزندی که با انصاف بزرگ شود،قانون مدار می شود.           خانم باقری(خاله بهار)سطح یک
این مطلب ادامه دارد.....


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 17 مرداد 1395برچسب:, | 14:15 | نویسنده : javane |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سه صفر هشتاد